Розгорнути меню

Відео

новини

всі новини

Засоленная Україна, або як за кордоном борються зі снігом

11.02.16

Введено новий штраф за не прибирання снігу у Києві

03.02.16
  • Головна
  • >
  • Новости
  • >
  • Засоленная Україна, або як за кордоном борються зі снігом

Засоленная Україна, або як за кордоном борються зі снігом

11.02.16
Щорічно зима наступає несподівано. Випадають десятки сантиметрів снігу, техніка не справляється з розчищенням вулиць і доріг. А потім мороз все перетворює в суцільну зледенілу поверхню, сприятливу для травм.
 
Щоосені комунальні служби поспішають звітувати про закупівлю декількох десятків тонн солі та піщано-соляної суміші та про десятки одиниць снігоприбиральної техніки, але на практиці маємо пряме фінансування шкоди для навколишнього середовища.
 
 
Щовесни після танення снігу вся сіль потрапляє в грунт і солить її з року в рік. Дерева прокидаються і велика частина з них гине, особливо молоді.
 
Рослини просто засихають через те, що сіль перешкоджає попаданню води. З грунту сіль надходить в грунтові води, а звідти - в поверхневі води. Через постійне застосування солі в Чернівцях річка Прут за показником солоності вже наближається до морської води.
 
Защитная обувь для животных
Від солі псуються міські комунікації, а також взимку стає небезпечним виходити на прогулянки з домашніми улюбленцями, оскільки соляна суміш зі снігом сушить і роз'їдає шкіру на лапах.
 
Замість хлориду натрію трапляється застосування модифікованого хлористого кальцію або магнієвої солі (ПГМ Бішофіт). Вони кращі реагенти за своїм впливом, але з ними треба поводитися обережно. Ще більш безпечним є використання калієвого ацетату.
 
Такі протиожеледних реагенти за вартістю в п'ять разів дорожче за звичайну натрієвої сіль, і тому влада часто виправдовується тим, що в бюджеті недостатньо коштів для того, щоб думати про навколишнє середовище.
 
Улица после обработки гравием
У Гельсінкі дороги посипають подрібненим графітом.
 
Цікавий американський досвід, де застосовують досить хитромудру суміш.
На 60-90% вона може складатися з подрібненого гравію, подрібнених гумових відходів і сажі, до 30% в складі може мати солі (але не хлориду), а решта - це адсорбенти і інгібітори.
 
Дороги і вулиці починають обробляти ще до заледеніння. Це призводить до того, що температура замерзання сильно падає, і слизька поверхня з льоду не утворюється.
У Канаді двірники вранці виходять на роботу з термометрами і кожен заміряє температуру дорожнього покриття. На основі цього він уже сам знає, який саме реагент доцільно застосовувати, розраховує його необхідну кількість і концентрацію розведення.
 
Обработка дороги эйфильской лавой (Германия)
Німеччина знайшла вихід відповідно до власних природними ресурсами і використовує те, що у неї достатньо.
 
Дороги обробляють подрібненої ейфельськой лавою, яку добувають в Рейнських горах.
 
Лава не викликає корозії, не шкодить органам дихання, не викликає алергії і є абсолютно безпечною для рослин. Вона навіть є своєрідним добривом, через якого навесні всі дерева ростуть краще.
 
Не обов'язково витрачати великі гроші, щоб не шкодити навколишньому середовищу.
 
Подрібнений гравій, дрібні камінчики і навіть просто пісок без додавання солі - це прості і дешеві матеріали, яких в Україні є достатня кількість.
 
Вони будуть рятувати і від засолення, і від травм. І не знищувати природу, як це робить сіль.
Автор:  Норенко К., еколог МБФ «Екологія-Право-Людина»

 

Розгорнути меню